這首歌Alice介紹我聽過,原本就覺得旋律很棒,今天真正看到歌詞(嗚~倫家英文底子不好咩),才發現原來歌詞也很棒。

不過因為不知道是誰唱的,所以花了好多時間向我的寵物狗請益,終於知道這首歌的原唱者是一位香港歌手叫做Fiona Fung(馮翠樺)。Fi (Fiona Fung)是個超級低調的人,好像很難找得到她的一些相關資訊,不過還好讓我在Youtube上找到她的一支現場演唱MV,真的很好聽喔~

P.S. 這首歌還有容祖兒中文版本的「揮著翅膀的女孩」,我會在下一篇PO上來。



Proud Of You
主唱:Fiona Fung

Love in your eyes
Sitting silent by my side
Going on holding hands
Walking through the nights
Hold me up hold me tight
Lift me up to touch the sky
Teaching me to love with heart
Helping me open my mind

I can fly......
I'm proud that I can fly
To give the best of mine
Till the end of the time
Believe me I can fly
I'm proud that I can fly
To give the best of mine
The heaven in the sky

Stars in the sky
Wishing once upon a time
Give me love make me smile
Till the end of life
Hold me up hold me tight
Lift me up to touch the sky
Teaching me to love with heart
Helping me open my mind

I can fly….
I'm proud that I can fly
To give the best of mine
Till the end of the time
Believe me I can fly
I'm proud that I can fly
To give the best of mine
The heaven in the sky

Can't you believe that you light up my way
No matter how dark is my path
I'll never lose my faith

See me fly
I'm proud to fly up high
Show you the best of mine
Till the end of the time
Believe me I can fly
I'm singing in the sky
Show you the best of mine
The heaven in the sky

Nothing can stop me
Spread my wings so wide 

你眼中充滿愛
靜靜地坐在我身邊
沿途牽著我的手
走過夜晚
緊緊地抱著我
高舉我觸摸天空
教我用心去愛
幫我打開心門

我能飛翔......
我為自己能飛而驕傲
奉獻自己最珍貴的
直到生命的最後一刻
相信我,我能飛翔
我為自己能飛而驕傲
奉獻自己最珍貴的
到那天上國度

天空的星星
很久以前的願望
給我愛讓我微笑
直到生命的最後一刻
緊緊地抱著我
高舉我觸摸著天空
教我如何用心去愛
幫我打開心門

我能飛翔
我為自己能飛而驕傲
奉獻自己最珍貴的
直到最後一刻
相信我吧,我能飛翔
我為自己能遨翔於空中而驕傲
奉獻自己最珍貴的
到那天上國度

難道你不相信你照亮了我的道路
不論我的路途有多黑暗
我決不會放棄我的信念

看我飛翔
我為展翅高飛而驕傲
將我最好的展示給你看
直到最後的時刻
相信我能飛
我在天空中歌唱
將我最好的展現給你
到那天上國度

沒有什麼能阻擋我
展開雙翼 遼闊地飛翔


可愛動畫版

arrow
arrow
    全站熱搜

    tomowang 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()